Çocuk Değerlendirme Testleri
Çocukları sağlıklı bir şekilde gözlemlemek ve bilgi edinmek; gelişimlerini takip edebilmek için veri sağlayan testlerdir.
WISC-4 Zeka Testi
WISC-IV zeka testi 6 yaş 0 ay–16 yaş 11 ay grubuna yönelik uygulanan bilişsel beceriler hakkında bilgi sağlayan bir zeka testidir. WISC-R testinin 1980’li yıllarda geliştirilmiş olmasına kıyasla oldukça yeni, Türkiye’deki norm çalışmaları 2016 yılında tamamlanmış ülkemizdeki en kapsamlı ve en güvenilir zeka testidir.Bireysel olarak uygulanan bu test Dünya üzerinde kullanılan geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış en yaygın uygulamadır. Zeka seviyesini(IQ) belirlememizde ve gerekli yönlendirmeleri yapmamızda yardımcı olur. Bunun yanı sıra sözel kavrama yeteneği , algısal akıl yürütme , çalışma belleği ve işlemleme hızından oluşan dört ana yetenekleri öğrenmek yaşının altı veya üstünde giden yetenekleri tespit ettikten sonra doğru yönlendirebilmek için uygulanır.
Moxo Dikkat Testi
Dikkat, Zamanlama, Dürtüsellik ve Hiperaktivite performansı olmak üzere dört farklı alanı ölçen, uzmanlar tarafından uygulanan, herhangi bir görüş ve duygu içermeyen, online olarak uygulanan bir testtir.
MOXO, Dikkat, Zamanlama, Dürtüsellik ve Hiperaktivite performans düzeylerinin ölçümünde oldukça etkili bulunmuştur. Moxo çocuk ve moxo genç- yetişkin olarak iki farklı formu vardır. 6 yaş ile 65 yaş arasına uygulanan bir testtir. Kısa süren ve sonucu hemen alınan bir testtir.
ASİS Zeka Ölçeği
Anadolu-Sak Zeka Ölçeği, genel zekayı ve genel zekayı oluşturan ana bileşenleri objektif olarak ölçen bireysel bir zeka ölçeğidir. Yedi alt testten oluşan ASİS, alt test beceri performanslarının yanı sıra on bir farklı bileşen profili vermektedir.
Genel Zekâ Endeksi, Sözel Potansiyel Endeksi, Görsel Potansiyel Endeksi, Bellek Kapasitesi Endeksi, Sözel IQ, Görsel IQ, Tarama Endeksi, Muhakeme Endeksi, Görsel Bellek Endeksi, Özel Yetenek Endeksi, Öğrenme Güçlüğü Risk Endeksi
D2 Dikkat Testi
D2 Dikkat Testi bireylerin dikkat düzeylerini, öğrenme becerilerini, psikomotor hızlarını, zihin konsantrasyon düzeyini ve seçici dikkat düzeyini ölçmeye yarayan çok fonksiyonlu bir testtir. Bununla birlikte ölçülen başka özellikler de vardır. Bu özelliklerden en çok dikkat çekenleri ise kişinin verilen görevi ne kadar hız ile gerçekleştirebildiği ve performans düzeyidir. D2 Dikkat Testi kişilerde uygulanma yaş aralığı 9 ile 60 yaş arasıdır. Bu yaşlar arasında bilinci sağlıklı olan bireylere uygulanabilen bir testtir. Asıl amacı ile performans ölçmeyi hedefleyen testlerden biridir. Testin maksimum tamamlanma süresi 8 dakikayı aşmamaktadır. Test sonucunda bireyin psikomotor hızı ve performans düzeyi (performans düzeyinin zamanla gösterdiği değişim) hakkında bilgi sahibi olunur.
D2 Dikkat Testi, bireysel veya grup halinde iken insanlara uygulanabilen bir testtir. Bu test çocukların yanı sıra mesleği gereği uzun süre yüksek dikkat düzeyine sahip olması gereken insanlar için işe alım süreçlerinde uygulanmaktadır.
Çocuk Resimleri Analizi
Çocukların çizmiş oldukları resimleri birçok resim özelliklerine göre analiz ederek resimler aracılıyla çocuğu anlamak, tanımak ve uygun desteği sağlamak amacıyla uygulanır. Bir insan çiz testi, aile çiz testi gibi alt uygulama yöntemleri bulunmaktadır.
Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi
4-8 yaş arası çocukların görsel algılama yeteneklerini değerlendirmek için tasarlanmış bir performans testidir. Görsel algı becerileri sayesinde çocuklar, akademik başarıları için gerekli olan okuma, yazma, aritmetik ve diğer tüm becerileri kazanırlar.
Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
4-6 yaş arasına uygulanan bu test, çocuğun akademik hayata başlamaya hazır olup olmadığını ölçer. Kelime Anlama, Cümleler, Genel Bilgi, Eşleştirme, Sayılar ve Kopya Etme şeklinde altı bölümden oluşmaktadır. Değerlendirme sonunda çocuğun okula başlamaya uygun bilgiye sahip olduğu veya olmadığı ortaya çıkar. Aile bu sonuçlara göre yönlendirilir.
Catell 2A Zeka Testi
7:6 ile 14 yaş arası bireyler ile okuma yazma bilmeyen yetişkinlere uygulanmaktadır. Tamamen görsel itemlerden oluşması nedeni ile kültürden arındırılmış bir zeka testidir. 4 alt test ve 46 maddeden oluşmaktadır. Her bir alt testin süresi farklı olmakla birlikte süreli bir testtir.
Catell 3A Zeka Testi
14 yaş ve üzerine yönelik uygulanan bu test zekanın soyut alanındaki işlevini saptamaya yöneliktir. Toplam 46 maddeden oluşan testi yanıtlama süresi 25 dakikadır.Testler yaş grubuna uygun şekilde hazırlanmıştır. Bireysel ve grup olarak uygulanabilir.
Denver 2 Testi
0-6 yaş arası sağlıklı bir görünüme sahip bebek ve çocuklara uygulanmak üzere tasarlanmış gelişimsel bir tarama testidir. Bu test, bebeklerin ve çocukların yaşına uygun becerilerini değerlendirmek, şüpheli durumları objektif olarak doğrulamak, semptom göstermeyen gelişimsel sorunları taramak ve gelişme riski olan bebek ve çocukları (örneğin bebekler) izlemek için kullanılır. doğuma yakın sorunları olanlar). Denver II testi, bebeklerin işlevsel yeteneklerini yaşıtlarınınkilerle karşılaştıran bir zeka testi değil, gelişimsel bir tarama testidir. Bebeklerin/çocukların gelecekteki psikolojisini veya uyum yeteneğini tahmin etmek için kullanılamaz. Yapısı dil, öğrenme ve duygudurum bozukluklarını teşhis etmek için kullanılmaz. Fizik muayene veya tanısal değerlendirmenin yerine kullanılması önerilmez.
Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri (AGTE)
0-6 yaş arasındaki çocuklara uygulanır. Dil-bilişsel, ince motor, kaba motor ve sosyal beceri-özbakım alanlarında çocuğun yaşıtlarına göre gelişimini değerlendirir. Çoğunlukla anneden veya çocuğun bakımından sorumlu kişiden alınan bilgilere göre doldurulur. Çocuğun, yaşıtlarının gerisinde olduğu bir alan çıkarsa bu alanda daha detaylı bir değerlendirme faydalı olacaktır.
Porteus Labirent Testi
Zeka ölçümünde kullanılan bir testtir. Temkinli davranmak, ileriyi görmek, çeşitli engellerden kendini korumak gibi özel zeka alanları ölçülür.
7,6-14 yaş arasındaki bireylere uygulanmaktadır.Bireysel bir test olup bir oturumda bir kişiye uygulanır. Uygulama Çocuğun labirentlerdeki çıkış yolunu bulması esasına dayanmaktadır.
Kent E-G-Y Testi
6-14 yaş arasındaki bireylerin zekasını incelemek ve patolojiyi saptamak amacıyla uygulanır. Bilgiye ve dile dayanan bir testtir. Sözeldir, hız testi değildir.
Gessell Gelişim Figürleri
1-7 yaş arası çocuklara uygulanır. Çocuğun, kolaydan zora doğru sıralanmış şekilleri çizmesi istenir. Görsel algıyı ölçme amaçlı olsa da, gördüğünü çizebilme becerisini de ölçen bir testtir. Çocuğun çizimleri değerlendirilir ve buna göre çocuğun zihin yaşı elde edilir.
Peabody Resim Kelime Testi
2-12 yaş arası çocuklara uygulanan bir testtir. Özellikle alıcı dil becerilerini , kısaca kendine söyleneni anlama becerilerini ölçmek için kullanılır.
Bender-Gestalt Görsel Motor Algı Testi
6 yaş 6 ay ve 12 yaş 11 ay aralığındaki çocuklara uygulanmaktadır. Çocuktan kendisine gösterilen şekilleri çizmesi istenir. Gördüğünü çizebilme becerisinin değerlendirildiği b testte, çocuğun çizimleri değerlendirilir ve algısal olarak sıkıntı yaşadığı alanlar ortaya konur. Disletik çocukların, özllikle disgrafisi olan çocukların, görsel-motor algı alanında sıklıkla sıkıntı yaşadıkları unutulmamalıdır.
Beier Cümle Tamamlama Testi
A (6-18 yaş) ve B (13 yaş ve üzeri) formu şeklnde iki formdan oluşmaktadır. Kurumumuzda 6-18 yaş aralığını ölçen A Formu kullanılmaktadır. Çocuktan yarım bırakılmış cümleleri okuması ve dilediği gibi doldurması istenir. Verilen cevaplara göre çocuğun geçmiş ve gelecek algısı, anne ve baba algısı, kendilik algısı, arkadaşlarına karşı tutumu, karşı cinse karşı tutumu, korku ve kaykıları, suçluluk duygusu, iş veya okula karşı takıındığı tavır değerlendirilir.
Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği
Ülkemizde 9-13 yaş arası çocuklara uygulanmaktadır. Çocuğun kendini değerlendirdiği bir envanterdir. Sorulan sorulara son iki haftasını düşünerek yanıt vermesi istenir. Bu yanıtlardan elde edilen puanlara göre çocuğun depresyon düzeyini gösterir.
Peabody Resim Kelime Testi
2-12 yaş arası çocuklara uygulanan bir testtir. Özellikle alıcı dil becerilerini , kısaca kendine söyleneni anlama becerilerini ölçmek için kullanılır.
Luisa Düss Psikanalitik Hikayeler Testi
Bu testte çocuklara bazı kısa öyküler okunur ve çocuğun bu öyküyü devam ettirmesi ve tamamlaması istenir. Çocuğun cevapları yorumlanarak, eğer varsa, kaygı, korku ve komplekslerine ve bunların nedenlerine ulaşılmaya çalışılır.